Historia
Historia samochodu
Prace nad tym egzemplarzem zostały zakończone w 2013 roku. Następne czekają na realizację. Wizualnie i technicznie zgodny z oryginałem. Brak części elektronicznych gwarantuje stuprocentową niezawodność.
Historia modelu C-4
Historia firmy Citroën zaczyna się w pierwszych latach XXw. kiedy francuski inżynier André Citroën w łódzkich zakładach tekstylnych zapoznał się ze stosowanymi w napędach maszyn włókienniczych drewnianymi kołami zębatymi o daszkowych zębach.
Uzyskawszy prawa do patentu Citroën opracował technologię wykonywania kół o daszkowych zębach ze stali i w r. 1904 uruchomił ich produkcję we własnej, niewielkiej fabryce „Engrenages Citroën”, a następnie w nowych, znacznie większych zakładach „Hinstin Freres Citroën & Cie”. Przekładnie Citroëna miały zastosowanie głównie w motoryzacji, ale także w przemyśle okrętowym.
W r. 1908 Citroën przejął w zarząd produkującą samochody firmę Mors i korzystając z doświadczeń Henry Forda zwiększył jej produkcję do ponad 100 samochodów miesięcznie.
W okresie I wojny światowej Citroën podjął masową (taśmową) produkcję pocisków. Pod koniec wojny rozpoczął produkcję samochodów – już na własny rachunek.
W r. 1919 ruszyła produkcja modelu „A” – lekkiego, ekonomicznego czteromiejscowego czterocylindrowca wyposażonego standardowo w elektryczny rozrusznik i światła oraz miękki dach – produkowanego w 5 odmianach nadwoziowych – w docelowej ilości ok. 100 szt. dziennie.
Dla dystrybucji i serwisowania pojazdów Citroën uruchomił we Francji ponad 1000 punktów sprzedaży o zunifikowanych standardach działania i cenach.
W r. 1921 pojawił się model „B” o podobnych założeniach – z silnikiem o pojemności 1450 cm3, a następnie jeszcze mniejszy, dwuosobowy model „C” z silnikiem zaledwie 856 cm3 i mocy 11 KM – z hamulcami jedynie na tylnej osi. W modelu C-2 wprowadzono dodatkowe składane siedzenie – w modelu C-3 zastąpione stałym – nieco cofniętym.
Ciekawym rozwiązaniem były modele B-2 wyposażone w półgąsienicowy napęd systemu Kegresse – stosowany także w Wojsku Polskim.
Model C-4 pojawił się w r. 1928. Był to samochód klasy średniej, wyposażony w praktycznie całostalowe nadwozia i czterocylindrowe, dolnozaworowe silniki o pojemności 1628cm3 i mocy 30KM, później także 1767cm3/32KM, i trzybiegową, niezsynchronizowaną skrzynię przekładniową, mechaniczne, bębnowe hamulce wszystkich kół z podciśnieniowym wspomaganiem systemu Westinghouse’a. Karosowany był jako 4 i 5-osobowa berlina, 4, 5 i 6-osobowe conduite interieure, 4-osobowe torpedo, 6-miejscowe familiale, 2-osobowy faux-cabriolet, taxi oraz roadster – w odmianach standardowej i „luxe”.
Równolegle produkowany był model C-6 – wyposażony w 6-cylindrowe silniki o pojemności 2442 cm3 i mocy 45 KM (2650 cm3/50 KM). Modele C-4 i C-6 w nadwoziach zamkniętych były produkowane także w uruchomionej w r. 1930 montowni Citroena w Warszawie gdzie (częściowo z polskich materiałów) wyprodukowano łącznie (wg różnych źródeł) ok. 1000 ÷ 2400 szt.
Łącznie, w ciągu 5 lat wyprodukowano ok. 121000 egzemplarzy modelu C-4.
Nasze usługi
Citroën C-4 1928 r.
Skontaktuj się z nami
Zabytkowy samochód, który sprawi, że ten wspaniały dzień będzie jeszcze piękniejszy!
![dron_citroen (7)](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_citroen-7-pz9cvb2qpl2l3jb3mj0oxdctk08s72r5mjhv2hd4c8.jpg)
![dron_citroen (7)](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_citroen-7-pz9cvb2qpl2l3jb3mj0oxdctk08s72r5mjhv2hd4c8.jpg)
![dron_citroen (4)](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_citroen-4-pz9cuxx01wkkkzu7rdbwygod8m1n7bawwqd2clwmrc.jpg)
![dron_citroen (4)](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_citroen-4-pz9cuxx01wkkkzu7rdbwygod8m1n7bawwqd2clwmrc.jpg)
![5](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/5-pz5f0xwl1kub4yl87rujwg098qvd9ru38dkrwimgqg.jpg)
![5](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/5-pz5f0xwl1kub4yl87rujwg098qvd9ru38dkrwimgqg.jpg)
![dron_7](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_7-pzez2hy2ojqgzvvl9hy6qzqcec1ec9my36vp92fol4.jpg)
![dron_7](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_7-pzez2hy2ojqgzvvl9hy6qzqcec1ec9my36vp92fol4.jpg)
![dron_4](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_4-pzez2u5z5e776tdua58c5enc4cd64bzggvd0hnxkc8.jpg)
![dron_4](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_4-pzez2u5z5e776tdua58c5enc4cd64bzggvd0hnxkc8.jpg)
![dron_2](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_2-pzez2mn9mpwwlxori1zblgjnd9e8er5lru54ng8pq0.jpg)
![dron_2](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/dron_2-pzez2mn9mpwwlxori1zblgjnd9e8er5lru54ng8pq0.jpg)
![termometr](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/termometr-pz5fcib356oc07sdo9ua30xgefuyzor6hmkvi3h260.jpg)
![termometr](https://www.stare-auto.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/termometr-pz5fcib356oc07sdo9ua30xgefuyzor6hmkvi3h260.jpg)